EXPERIÈNCIES DE LES ALUMNES D'ERASMUS+ DE CFGS (3): ANTÒNIA MARIA

LA MEVA EXPERIÈNCIA ERASMUS

Curs 23-24

Antònia Maria

Dia 8 de març, va començar la que sense cap dubte ha estat la millor experiència de la meva vida: viure tres mesos a un país estranger, en el meu cas Berlín, Alemanya.

Quan vaig arribar aquí tenia molta incertesa del que em podria trobar i com serien aquests tres mesos enfora de la meva família, ja que era la primera vegada que me n'anava a viure sola amb cinc companyes més, que això ha suposat un altre repte que m’ha fet crèixer personalment. 

Des del primer dia que vam arribar a Berlín vam fer molt de turisme, pel fet que vam anar a veure les coses més emblemàtiques com són: Brandenburg Tor, el mur de Berlín, monument a l'Holocaust, etc. Fins i tot vam pujar a la torre de la televisió (pirulí) i va ser una auténtica passada. També vam fer un tour amb bus que ens va anar explicant la història de Berlín i va estar molt bé.

De cara a les meves pràctiques a l'escoleta, he de dir que m'ha agradat molt realitzar-les, ja que he après com és la manera d'educar els infants a un país estranger, en aquest cas a Berlín, i me n'he adonat que és molt diferent a la de Mallorca, la qual cosa ha suposat un aprenentatge per a mi.

Respecte al meu grup de feina he de dir que estic molt contenta, ja que des del primer dia m'han tractat molt bé i m'he sentit una més de l'equip d'educadores encara que fos practicant. També he sentit que podia donar la meva opinió sense cap mena de problema. I sobre els infants, em va tocar un molt bon grup, encara que molts d'ells xerressin únicament en alemany quan els deia alguna cosa m'entenien a la perfecció i em solien fer cas del que els deia. El darrer dia em va fer molta pena acomiadar-me d’ells/es, va ser un dia molt emotiu per a mi.

El tema del transport públic aquí és molt més habitual utilitzar-lo, cosa a la qual jo no hi estava acostumada, però la veritat que és un bon mitjà per anar d'una part a l'altra d'Alemanya.

També durant aquests tres mesos he fet diversos viatges. En un d'ells vam anar a Potsdam,una ciutat d'Alemanya que està molt a prop del poble on estàvem. Després vam anar a Rostock un dia que va fer molt bon temps i va estar molt bé: vaig sentir per un moment que estava a Mallorca, ja que vam anar a la platja a prendre el sol. Un parell de setmanes més tard vam decidir fer un viatge més enfora d'Alemanya: vam decidir anar a Amsterdam, ja que era un destí al que sempre havia volgut anar. Va ser un viatge increïble. 

Per a finalitzar, volia dir que l'experiència d'anar-se'n d'Erasmus consider que és una experiència que ha de viure tothom, ja que et dóna l'oportunitat d'anar-te'n a viure a un altre país i conèixer la seva cultura, però també és una experiència que et fa créixer personalment per poder conèixer-te a tu mateixa i veure que ets capaç de tot.

En definitiva, per a mi aquesta experiència ha estat increïble i la tornaria a viure sense cap dubte.

Article en pdf.



















El proyecto Erasmus+K-131 está cofinanciado por la Unión Europea. Las opiniones y puntos de vista expresados sólo comprometen a su(s) autor(es) y no reflejan necesariamente los de la Unión Europea ni los del Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE). Ni la Unión Europea ni la Agencia Nacional SEPIE pueden ser considerados responsables de ellos

Entrades populars