EXPERIÈNCIES DE LES ALUMNES D'ERASMUS DE CFGS (4): MARIA ANTÒNIA

LA MEVA EXPERIÈNCIA ERASMUS

Curs 23-24

Maria Antònia

Anar a fer les pràctiques a un país estranger i que no és el teu és un veritable repte i una experiència súper enriquidora, ja que creixes molt com a persona i tal vegada fas coses que ni sabies que podies o series capaç de fer. Per això, jo dubtava molt quan vaig prendre aquesta decisió. De fet, quan vaig arribar em sentia amb por perquè no coneixia res i quasi a ningú, no entenia l’idioma ni tan sols sabia cap on havia d’anar, però, a mesura que ha anat passant el temps, pens que és una vivència que m’ha permès madurar i créixer amb mi mateixa i espavilar-me, pel fet que si no et fas les coses a tu mateix/a ningú te les fa.

A més a més, també he pogut veure el caire professional, l’agrupament dels infants que es fa a Berlín, la vida a Berlín i el tracte que tenen les educadores amb els infants. De fet, això va ser una de les coses que em va sorprendre més quan vaig començar les pràctiques, que tot ho diuen des d’una perspectiva de tranquil·litat, seriositat i afecte. De manera que m’ha encantat i consider que això m’ha permès aprendre molt.

També puc dir que m’ha sorprès la quantitat d’educadors que hi ha per aula, perquè a Mallorca són 2 i a Berlín a pics som 4 educadors per 14 infants.

Com us podreu imaginar la vida a Berlín és molt diferent de la de Mallorca, amb una gran xarxa de transport públic que et permet anar d’un lloc a un altre d’una manera molt ràpida. Les primeres setmanes no sabia com ho havia de fer per agafar un tren o un tren via, hi havia molts de noms estranys i no coneixia gens la ciutat, però ben aviat vaig saber com s’havia de fer i quin havia d’agafar per arribar a la meva destinació.

Els primers dies, vàrem aprofitar per anar a visitar uns quants pobles de devora Berlín (Rostock, Potsdam, Teltow, Lübben, etc.), dels quals vàrem poder conèixer els seus encants i els seus carrers i cases, que són molt diferents a Espanya, concretament a les Illes Balears.

Fer aquest viatge també m’ha permès conèixer un poc de món, ja que, aprofitant que estam aquí, vàrem anar per diversos pobles que estan per devora i que s’hi pot arribar amb tren. Així és que també és un creixement cultural i de canvi de territori.

Per altra part, he pogut aprendre molt més dels infants, ells m’han ensenyat molt i he pogut créixer en aquest àmbit, agafant experiència a l’hora de ser a Mallorca sobre així com es pot tractar un infant amb respecte, delicadesa i afectivitat.

En resum, com he dit abans, és una experiència molt enriquidora, que consider que m’ha fet créixer mentalment, personalment, i que no canviaria per res. És vera que hi ha hagut moments que he enyorat Mallorca. Tot i això, he disfrutant al màxim de Berlín i he aprofitat per anar a visitar els monuments, edificis i llocs importants.

La recoman al 100%.


Article en pdf.














El proyecto Erasmus+K-131 está cofinanciado por la Unión Europea. Las opiniones y puntos de vista expresados sólo comprometen a su(s) autor(es) y no reflejan necesariamente los de la Unión Europea ni los del Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE). Ni la Unión Europea ni la Agencia Nacional SEPIE pueden ser considerados responsables de ellos

Entrades populars