Setmana de sant Jordi 2021. Departament de Català. Premis dels concursos de 1r, 2n i 3r d'ESO

Com cada any per sant Jordi, el Departament de Català i la Biblioteca Miquel Àngel Riera han convocat els concursos de Microrelats, Poesia i Fotografia. Enguany aquests concursos estaven dedicats a l'obra de Miquel Àngel Riera, escriptor i poeta manacorí que dóna nom a la nostra biblioteca. A més, el Consell de Mallorca ha decidit commemorar el 25è aniversari de la seva mort i celebrar l'Any Miquel Àngel Riera i Damià Huguet.

Aquí teniu els treballs guanyadors i finalistes de la categoria A: 1r, 2n i 3r d'ESO.


Microrelats categoria A

GUANYADOR: ANDREA BRAZA (3r ESO C)


T’estim, però me'n fot. Adolescència, aquesta edat en la qual estimes gent, però no a tu. Farta que estic d'això. Com puc saber que t’estim, si no m'estim a mi primer?

Em fot no saber si tu m’estimes a mi. Em fot no estimar-me. Em fot parlar amb tu i que a l'estona passis de mi. Em fot no atrevir-me a dir-t’ho. Em fot tenir por que se’n riguin de mi. Em fot que de vegades em tractis malament i així encara t'estimi. Em fot imaginar-me que qualsevol dia em diràs que m’estimes i que mai succeeixi.

Em fot estimar-te. 


Fotografia categoria A


GUANYADORA: SÍLVIA RIGO (3r ESO C)




Microrelats categoria A


FINALISTA: BENVINGUDA SUREDA (1r ESO A)

T'estim, però me'n fot

Ja són les sis de la tarda. A l'hivern ja queden pocs minuts de sol. El dia ha estat llarg a l'oficina. Potser demà pugui sortir un poc abans i me quedi temps per fer dues feines. Alegria a la màxima potència. Ironia, clar. Sort dels diumenges, que puc fer dissabte. He venut la meva vida per un sou que no m'arriba. Donaria una dent per mossegar més vida, i en canvi és la vida qui em mossega. De jove pensava que em tallaria les mans abans que les fermassin. Continuo pensant el mateix, però cada dia, a les 6 del matí, el despertador em repica: "T'estim, però me'n fot".


Fotografia categoria A


FINALISTA: ANDREA BRAZA (3r ESO C)




Poesia categoria A

GUANYADORA: ÀNGELS TORRES (2n ESO C) (3r poema)


Donaria una dent per mossegar més vida,

mossegades petites per tornar a assaborir moments.

Volen com papallones en una mateixa habitació,

florir com les flors d'ametller en plena primavera.

Assaborir una altra vegada aquella primera paraula, 

amb aquell sentiment d'adrenalina

i aquella emoció per pronunciar.




Poesia categoria A

FINALISTA: HAJAR FARDI (2n ESO A)


Vull ser lliure


No és el mateix viure tancat que ser lliure, 

no és el mateix estar en silenci que expressar-se, 

sense mans jo puc viure 

i sense llibertat no puc riure. 

Em tallaria les mans abans que les fermassin, 

em posaria ales encara que caiguessin, 

volar amb tu és el que vull

i si em maten demà, ho faré avui.



Entrades populars